Toen werd het wel érg warm

Tijdens een kalm ritje in het buitengebied, wat eindigde in een tijdje moeten wachten voor een tractor, begon ineens het rode KVS-temperatuurlampje te branden en stond de meter op 110 graden. De ventilator bij de radiateur sloeg niet aan! Bijna oververhit dus!

Thuisgekomen het boeltje eens gecheckt. Eerst de zekeringen onder de kap gecheckt, die waren allemaal heel.
Toen de koelfan onder spanning gezet om te controleren of die het nog deed. Dit heb ik gedaan door de twee polen in de stekker van de thermoschakelaar met elkaar door te verbinden met de auto op contact. Voila, de fan sloeg aan, die werkte dus nog.
Daarna gekeken of de thermostaat stuk zou zijn. De radiator was erg warm, dus die werkte ook, anders zou er immers geen warme KVS in de radiator komen.

Dan blijft dus de thermoschakelaar over, dus bij de Brezan een nieuwe gehaald, kostte €18,45 inclusief, en was uit voorraad leverbaar, aangezien deze schakelaar in zowat elke Citroën en Peugeot uit de jaren 90 zit. Vervangen was ook in een kwartiertje gebeurd, problem solved!

Permalink

Laat een reactie achter

Alle rechten voorbehouden 2008-2014 J. Veenstra. Mogelijk gemaakt door Blogger.