Distributie-feest

Ondanks dat ik een tijdje geleden de klepdekselpakking had vervangen vanwege olielekkage bleef de auto toch olie lekken. Dus toch maar de auto weggebracht, en ik kreeg een belletje van de garage dat volgens hen de nokkenaskeerring los zat, en dat ze die weer op de plek hebben gezet en dat het volgens hen daarmee verholpen zou moeten zijn. Maar helaas bleef het ding lekken. Ik ben er nu wel even klaar mee, tijd om de d-riem, waterpomp, spanrol en keerring (zelf) te gaan vervangen.

Na wat heen en weer gepost op het Citroën Forum is forummer Sohail aan het eind van een doordeweekse middag langsgekomen en heeft met veel succes de krukaspoelie weten te lossen, die zat namelijk heel erg vast. En ach, hij was toch lekker bezig, dus hij heeft gelijk de riem, waterpomp en keerring vervangen, met mij in de rol van gereedschapopzoeker en -aangever. Mijn onmetelijke dank gaat dan ook uit naar hem! De avond hebben we afgesloten met een lekker bord chinees.

De klus was toen nog niet helemaal klaar. Van de onderste distributie-afdekplaat bleek een bevestigingspunt stuk te zijn, dus daar heb ik een nieuwe voor besteld bij de lokale Peugeot-dealer. Vol goede moed wilde ik de boel gaan afbouwen tot ik onder de auto op het stuk karton een behoorlijke plas KVS zag liggen. De nieuwe waterpomp bleek te lekken. Er zaten op het blok kennelijk nog teveel pakkingrestanten, ondanks het gebruik van vloeibare pakking. De hele bende mocht dus weer los!

Afijn, boeltje losgehaald, pomp eruit, alle pakkingresten verwijderd en nu de nieuwe pakking gebruikt i.p.v. vloeibare pakking. Riem er weer op, weer spannen e.d., KVS er weer in en de boel laten staan tot morgen met een schoon stukje karton eronder, dan eens zien of-ie dan wel dicht is, waar ik toch wel vanuit ga. Morgen hopelijk dus alsnog de boel afbouwen en rijden met het ding.

En dat op de dag dat m’n auto 17 jaar is geworden!

Permalink

Laat een reactie achter

Alle rechten voorbehouden 2008-2014 J. Veenstra. Mogelijk gemaakt door Blogger.