TOET!

Zo, na twee maanden hier de boel maar eens afstoffen. Door de aanschaf GSA en de eerste werkzaamheden daaraan heb ik even geen tijd gehad voor projectjes aan de Xantia. En voor de rest draait hij probleemloos z'n rondjes, alleen de voorste rammelstokjes zijn binnenkort aan de beurt.

Rond de jaarwisseling had ik een setje Belfast-velgen gekocht met wat lichte stoeprandschade en hier en daar wat beschadigingen. Het mooie weer van de afgelopen week maakte werken in een auto die de hele dag in de zon staat vrij heet, dus vandaar dat ik de Belfasts maar eens uit de schuur heb getrokken om ze te schuren, waar nodig plamuren, en spuiten.

SDC11724.JPG

Twee velgen zijn, op het polijsten na, al klaar, de andere twee zijn wel geschuurd en geplamuurd, maar nog niet gespoten. Helemaal als nieuw zullen ze ook niet meer worden, deels ook door een paar kleine beginnersfoutjes van mijn kant, maar ze gaan er wel een stuk netter uitzien. Hier eentje die dus alleen nog gepolijst moet worden:

SDC11736.JPG

Daarnaast heb ik een drietonige luchtoorn gemonteerd op de Xantia. Een tweedehandsje, gewoon een Hella-setje, maar het klinkt wel erg leuk, zeker daar ik de beide standaard-claxons wel handhaaf. Eentje daarvan bleek trouwens stuk, vandeweek dus maar even een andere scoren op de sloop. En voor wie zich afvraagd of zoiets mag van de APK-meneren: zolang alle claxons/hoorns gelijktijdig afgaan en dus geen melodietje spelen mag het.

SDC11726.JPG

De hele set, inclusief het schakelrelais dat is aangesloten op de normale claxons, zit netjes weggewerkt achter de grille en voorbumper, nog voor de koelfans. Aangezien ik geen aircokoeler of intercooler heb zit daar plenty ruimte voor zoiets als dit. De voeding van de hoorns komt rechtstreeks van de accu, netjes afgezekerd met een losse zekering.

SDC11734.JPG SDC11735.JPG

Met de grille erop merk je er dus helemaal niks van. Tot je me een goede reden geeft om te claxonneren!

Permalink

2 Reacties op TOET!

  1. Daan zegt:

    Respect zoals je alles doet. Dit is genieten

Laat een reactie achter

Alle rechten voorbehouden 2008-2014 J. Veenstra. Mogelijk gemaakt door Blogger.