Xantia gekocht!

Omdat mijn BX me toch wat teveel gedoe gaf heb ik onlangs een Xantia aangeschaft. Mijn idee erachter: betrouwbaarder, moderner, maar wel véring!

Ik heb de Xant gekocht van een particulier, die zijn Xant heeft verruild voor een Opel Omega V6 met roestgaten in de deuren. Het betreft hier weliswaar een volkomen kale Xantia 1.8i X, zonder CV, elektrische ramen en achterruitenwisser, maar wel eentje die er (in mijn ogen) mag zijn! Bouwjaar is 1993, kleur knalrood (of Rouge Furio volgens Citroën), 187.000 kilometer op de teller, voorzien van vrijwel nieuwe APK, nieuwe remschijven en -blokken rondom, nieuwe kachel, nieuwe voorbanden, (lelijke) sportvelgen, jarenlang dealeronderhouden, en dat voor het luttele bedrag van slechts €600,-!

M’n Xantia staat inmiddels voor de deur, na een technisch probleemloos weekend en 375 afgelegde kilometers. Wat is er naar boven gekomen?
- deursloten willen niet meer draaien, zit geen beweging in;
- achterklepslot draait door;
- vering is vrij stug voor een Citroën;
- koplampreflectors hebben een poetsbeurt nodig;

De auto wil dus niet op slot, bij gebrek aan CV. Setje andere sloten gehaald bij de sloperij en die ingebouwd.
Ook gelijk de plexiglasplaat van het klokkenwerk vervangen (zat een ster in) en de dashboardverlichting gecheckt en enkele lampjes vervangen. Ook is mijn broer zo lief geweest de lenzen van m’n koplampen schoon te maken, dus ik kan weer wat zien in het donker! En op de sloop had ik ook een mooi vierspaaks Citroën-stuur gevonden, die zit er nu ook in.

Oh ja, foto’s! En ja, het vroor vanmorgen:


Permalink

Laat een reactie achter

Alle rechten voorbehouden 2008-2014 J. Veenstra. Mogelijk gemaakt door Blogger.