Sinds een tijdje lekte de Xantia een beetje rechtsachter bij het subframe, in de omgeving van de veercilinder. Een jaar geleden zijn aan deze kant de draagarmlagers vernieuwd. Zelf kijken leverde mij geen duidelijke oorzaak op. Vanmorgen heb ik bij Citrotech het ding op de brug laten bekijken, en het bleek een licht lekkende aansluiting van de lekzak op de kop van de veercilinder-zuigerstang te zijn. De hoes an sich was heel, het kopje een tikje beschadigd van de draagarmlager-ongein (de boel wilde daar zeer moeilijk los). Vooralsnog is het opgelost met, loshalen van de lekzak, goed schoonmaken, opnieuw bevestigen en borgen met een reepje Ligarex, eens zien of de boel nu wel dicht blijft.
En ik heb onlangs gele H4 opzetkapjes in mijn koplampen gebouwd, n.a.v. een topic op het XM Club forum. Bij daglicht geeft het een mooie gele gloed, en met de lampen aan een prachtig geel licht, ook i.c.m. mijn xenon. Ik ben er erg tevreden mee!
Een volledige beschrijving van deze ingreep is hier te lezen.
Hoi Ik lees toevallig je blog en zie dat jij eens bezig bent geweest met een lekkende veercylinde v d Xantia, de mijne is kapot (achter) maar het lukt me niet (omdat ik niet weet hoe) dat ding eronder weg te halen
Zou jij me dat kunnen vertellen ? Op xantia forum kan ik niks vinden (ook geen antw op deze vraag) en een paar Citroën mensen gebeld en zelfs tegen strijdige antw gekregen, maar hoe dan ook wat ik ook doe, het lukt me niet Kan jij me misschien vertellen hoe de veercylinder (achter) er onderuit te krijgen Bij voorbaat dank