Vandaag is er weer wat uitgesteld onderhoud weggewerkt aan de Xantia. De motorolie is ververst, eerst door goedkope olie met een speciaal spoelmiddeltje. Die heb ik lekker z'n werk laten doen; waar hij er honingbruin inging kwam hij er gitzwart weer uit. Daarna weer verse olie erin en een nieuw filter en voila, het blokje loopt weer een heel stuk rustiger.
Daarna was de LHM aan de beurt, deze was ook alweer een tijd geleden gedaan en daardoor al aardig bruin aan het worden. Ik blijf het een pokkeklusje vinden, met die slangen die amper lang genoeg zijn en het vat wat daardoor iets gekanteld moet worden, maar het is zonder schade gelukt. Helaas was er geen tijd meer om de remmen te ontluchten, dat zal binnenkort volgen.
En het klokje tikt ook steeds verder:
Binnenkort moeten de achterremschijven nog vervangen en dan is de blauwe GSA aan de beurt. Die moet een nieuwe aandrijfashoes, nieuwe distributieriemen en de kleppen moeten worden gesteld.
Maar het leukste van vandaag was een fijn stukje oud papier wat ik via Marktplaats op heb gehaald:
Elf originele Citroën-werkplaatsmappen met alles over de Xantia wat je maar bedenken kan. Vijf mappen met elektrische schema's en zes mappen met allerlei andere info. Samen met de zes mappen die ik zelf al heb een fijne collectie!
En inmiddels is dit alweer de honderste blogpost op deze weblog!