Een tijdje geleden heb ik de zitting van de bestuurdersstoel maar eens losgehaald van de stoel (tig krammetjes, klemmetjes en tiewraps, maar toch...), en de slijtage van de vulling is vrij duidelijk. De stalen beugel van de stoelverstelling heeft de 'brug' van de vulling compleet weggevreten.
Vervolgens heb ik een nieuw passend stuk vulling gesneden uit een overbodige zitting die we nog in de loods hadden liggen, en die in de zitting gelijmd.
Daarna is de zitting van de bestuurdersstoel naar een bekleder gebracht voor herstel van het duimgrote slijtgat. Deze heeft een mooi nieuw stuk leer ingenaaid. Wel een tikje ruwer, maar in elk geval beter dan hoe het was:
En dat voor slechts zes tientjes! En ze bleken mijn eigen opvulpoging nog eens professioneel over te hebben gedaan; alle lof aan Heyman Stoffeerspecialisten in Zwolle!
Nu werd het weer tijd om de stoel weer in elkaar te zetten, met de bijrijdersstoel als voorbeeld. Dit gaf geen noemenswaardige problemen, op een kabelbreukje bij een stekker van de compressor na. De rode draad was pal achter de stekker afgebroken. Gelukkig bleek deze stekker elders in Xantia's ook te vinden, dus met behulp van deze sloopstekker is de boel weer hersteld.
Nadat alle krammetjes weer vast waren gezet en de toch best wel indrukwekkende hoeveelheden bekabeling met bijbehorende schakelaars weer op hun plek zaten is dit dan het eindresultaat:
Voor een toch best bescheiden bedrag heb ik er toch wel een heel net interieur aan over gehouden! Inbouw van het meubilair zal later volgen.