Urlaub in Deutschland

Sinds de bollen- en LHM-wissel heeft de Xant amper een slag misgeslagen. Al vind ik dat hij, ondanks vers luchtfilter, bougies en olie, toch ietwat onrustig stationair loopt. En héél af en toe lijkt de stappenmotor te zijn vergeten waarom hij er zit en slaat hij af. Ik heb er in de zomer al een splinternieuwe van SensorBerlin in gezet. Misschien maar eens het gasklephuis schoonmaken?

De achterdemper is een Bosal, dus niet erg subtiel. Temeer daar 1.8i 16v's geen middendemper hebben. Nu had een maat van me nog een andere demper liggen, die ik er even onder heb gehangen als proef voor een paar weekjes. Die bleek helaas nog lawaaiiger, vermoedelijk is het een 8v-demper, die hebben namelijk wel een middendemper. Dus is de Bosal er maar weer onder gehangen. Gelukkig sluit hij nu op de flens beter, dus niet meer zo brommerig als hij was. Voor nu volstaat het.


In de afgelopen week heeft de Xantia mijn vriendin en mij naar Berlijn heen en weer gereden, voor een heerlijke lange week vakantie. De heenreis nam zo'n 8 uur in beslag (een kleine 600 km, via Oldenzaal - Osnabrück - Hannover - Magdeburg), en we verbleven in het dorpje Wilhelmshagen, in het uiterste oosten van het stadsgebied Berlijn, niet ver van het Spreewald. Aangezien we verder vrijwel alles in en om Berlijn per uitstekend geregelde S- en U-bahn hebben gedaan heeft de Xantia tussendoor zelf ook redelijk vakantie gehad.



Afgelopen zondagavond de terugweg. Op zondag is in Duitsland tot tien uur 's avonds vrijwel alle vrachtverkeer verboden, en vrijwel de hele reis was het vrij rustig op de weg. Om precies zes uur 's avonds vertrokken vanuit Berlijn, vrijwel continue 150 km/u op de klok, twee kleine pauzes, half twaalf thuis! Het was een genot met de Xantia, een heerlijke reisgenoot voor een heerlijke vakantie!

Permalink

Laat een reactie achter

Alle rechten voorbehouden 2008-2014 J. Veenstra. Mogelijk gemaakt door Blogger.