Lekkerij pal voor de APK...

Vandaag was het tijd voor de APK. En hij is uiteindelijk weer goedgekeurd, al had dat weer wat voeten in de aarde.

Want natuurlijk begint hij de dag ervoor als een malle LHM te lekken. Toch de Xantia maar ter keuring aangeboden, ze hebben daar tenslotte een brug... Blijkt er één van de (vele) retourslangen achter het LHM-vat te zijn gescheurd. Dus gauw de schuur van m'n ouders ingedoken om het vat eruit te sleuren en de boel te fiksen.


Van de twee naar beneden lopende slangen in het midden van de foto hieronder betrof het de linker slang. De scheur zat in de knik, pal onder het kunststof verdeelstuk. Hij was zo uitgehard dat een koppelstukje er met geen mogelijkheid meer in wilde. Bovendien was er veel te weinig "vlees" voor een slangenklem. Het kostte me flink wat zweet en gefoeter om me uiteindelijk maar er bij neer te leggen dat deze optie niet ging werken.


Goede raad is duur, dus dan maar naar de sloop voor een donorstuk uit een sloop-Xantia, aangezien deze slangen niet los te wisselen zijn, maar deel uitmaken van een veel groter slangengeheel met allerlei verschillende lengtes en diameters. Thuis de boel met koppelstukjes en slangenklemmen er weer in gefietst. Ook nog even snel twee afgekeurde stuurkogels vervangen, en om half vijf gauw weer terug naar de garage sjezen. Pffffff...
Voor de volledigheid nog even een fotootje van het stuk slang wat nu is vervangen door een gelijk (maar heel) stuk uit een sloper. Het bovenste bochtje zit op de filters in het LHM-vat aangesloten.


Volgende week nog "even" terug voor vier nieuwe Michelins en uitlijnen. Kloteslangen...

Permalink

Laat een reactie achter

Alle rechten voorbehouden 2008-2014 J. Veenstra. Mogelijk gemaakt door Blogger.